merhaba hüsna
bu soruna iki farklı kişilikle cavap vermek istiyorum.Akedemisyen olarak görüşüm yani bilimsel yanı şöyle.
kazanım değerlendirme formları planlarda var olan hedef ve kazanımların aylık olarak öğrenciye ulaşıp ulaşmadığını kontrol ve takip için yapılır.Hedef ve kazanımlardaki bir davranışı çizelgede takip ederek yapıyormu yapmıyormu belirlenmesi halinde o öğrencide neyin eksik veya ne yapılması gerektiğini anlama konusunda bize yardımcı olabileceği düşünülmüştür.Ve yine bu kazanım değerlendirme formları ışığında öğrenciye birinci dönem ve 2. dönem sonlarında gelişim raporu düzenlenir.gelişim raporları aileye gönderilir.Kazanım değerlendirme formlarından edinilen bilgiler ışığında hazırlanan gelişim raporlarıyla öğrencinin bu tarihe kadar gelişim alanlşarında ne gibi kazanımları oldu veya ne tür eksiklikleri var bu belirlenir.bunun rapor halinde aileye sunulmasıylada aile çocuğun gelişimi ile ilgili ayrıntılı bilgi edinir.
şimdi gelelim benim şahsi görüşüm ve uygulamama.
bir defa öğretmenin o 3-4 sayfa kazanım değerlendirme formunu her ay doldurmaya çalışması çok zor.Dolduresada üzerinde düşündüğü yo0ktur.Hertarafa + koyup geçer ben şahsen bu formu sadece müfettişlere yaptım demek için dolduruyorum.Yani bana göre tamamen külfet,zaman kaybı ve öğretmenin bu yazı çizi işi ile fazlaca muhatap olması onun dikkatini de motivasyonunu ve konsantrasyonu olumsuz yönde etkileyen bir çalışmadır.O yüzden ben her tarafa + koyup geeçerim.zaten bu okulda hatta sizde kalıp gelecek yıl kalorifere yakıt olan bir çalışmadır.ama gel gelelim ailey6e gönderilecek olana gelişim raporuna .
ben gelişim raporunun yararına da öneminede dikkat çekmek istiyorum.Bu rapor bir yılda 2 defa hazırlandığı için onunla uğraşmak çok batmaz öğretmene.Hatta zevk verir.Çünkü öğrencisini anlatma fırsatı edinmiştir.Ben bunun önemine inandığım için gelişim raporlarını hazırlamada çok hassas davranırım.Yönetmeliğimizin bize verdiği standart gelişim raporu kalıbından çok uzak görsel ve estetik manada güzel bir gelişim raporu tasarlamakla işe başlarım.Çünkü bunun içinde yazılı olanların gereği olar4ak ailenin bunu atmayıp sakladığına inanırım ve buna da bizzat şahit oldu.çerçeveleyip saklıyorlar.Karneyi atıyorlar.Çünkü karnede hep gülen adam var .başka bişi yok.objektif değil.Bazı öğretmen arkadaşlar hep olumlu şeyler yazdıklarını bazılarının ise çocukla iligili iyi kötü herşeyi yazdıklarını biliyor ve iki,sinide onauylamıyorum.Bana göre veliyi incitmeyecen.ama velidende bi şey saklamıyacan.Bunu yapmak başta zor hatta imkansızmış gibi mgörünüyorsa da üzerinde azcık düşününca veliye çocuğunun sorunu onu kırmadan üzmeden anlatmanın yolunuda çözüm yolunuda anlatabiliyorsunuz.
Şunu unutmamamız gerek okul öncesi öğretmenin çok iyi rehberlik bilgisi ve çok iyi çocuk ruh sağlığı ve çocuk gelişimi bilmesi gerekir.Bunları bilince çocuğada veliyede nasıl ulaşacağını bilir.gelişim raporları bunu sağlamada bir araç olar4ak kullanılabilir.Ama gelişim raporunda yazacaklarımıza özen göstermeliyiz.Ve onu yaparkende veliyi düşünerek bunu biraz da estetik güzellik katarak yapmalıyız.Yazılar arasına resimler güzel renkli çerçeveler çiçeklerle süslü başlıklar.ve güzel bir arka plan resmi.Harika olur.
umarım bu bilgiler işinize yarar.kazanım değerlendirme ve gelişim raporu örneklerim sitede var.Ama bulamassanız msnden de paylaşabilirim.Hafta içi mesai saatlerinde msnm açık.
musalihatacyildiz@hotmail.com